Corona-information til medlemmerne i Gladsaxe Skytteforening
Kære medlemmer.
Fra mandag d.10.maj 2021, vil der igen være åbent for alle foreningens medlemmer, efter 4 måneders nedlukning.
Det bliver på ingen måde normalt for nogen parter, men vi forsøger at få det bedste ud af de anbefalinger og retningslinjer
vi har modtaget. Foreningens lokaler er løbende blevet rengjorte og står klar til af tage imod foreningens medlemmer.
Følgende er gældende fra d.10.maj og frem til næste led i den generelle genåbningen af Danmark:
Der opfordres til, at I som medlemmer, følger med i nyhederne og lytter til eventuelle lokale restriktioner som kan ændre de forhold
vi bør mødes under. Stigende kontakttal kan medføre kort- eller længerevarende nedlukning af indendørsidrætten.
Der er et maksimum på 15 personer i foreningen:
- Det fordeles på
- 3 instruktører/kasseansvarlige/skydeledere
- maximalt 6 medlemmer på skydebaneafsnittet og
- maksimalt 6 medlemmer i venteposition i opholdslokalet.
- Alle udøvende skytter fra de fylder 18 år skal kunne fremvise et coronapas.
Coronapasset fåes i tre varianter og kan med fordel printes/downloades hjemmefra. Det er tilgængeligt på www.sundhed.dk:
- En test som er mindre end 72 timer gammel.
- Et gennemført vaccinationsforløb (14 - 180 dage fra sidste stik).
- Et positivt/påvist svar som er 14 - 180 dage fra prøvetagningen.
- Der vil være krav om mundbind, børneskytter under 12 år er fritaget, men opfordres til at benytte dem.
- Der henstilles til, at man ikke flytter rundt på inventaret da det er opstillet ud fra retningslinjerne for afstand.
- Der vil være opsat sedler i foreningen, med retningslinjer for afstand og god håndhygiejne.
- Kontaktflader bliver rengjort løbende.
Mandagene er udelukkende til foreningens børne- og riffelskytter:
- Forældre opfordres til, at sætte deres barn/børn af ved indgangsdøren og benytte ventetiden i nærområdet.
- Der må ikke være andre i opholdslokaler / skydebaneafsnit end de udøvende skytter, medhjælpere og instruktører.
- Der tages kun imod prøveskytter, ved forudgående aftale (gspistol72(snabela)gmail.com eller tlf.: 3967 3847, kl.18 - 20)
- Børneskytter kun ifølge med forældre/værge, som kan legitimere sig med gyldig billede id.
- Prøveskytter over 18 år skal kunne legitimere sig, samt medbringe en straffeattest.
- Efter endt skydning, skiveoptælling og håndvask, opfordres man til at overlade pladsen til en ny skytte.
- Benytter man eget udstyr, så henstiller vi til, at man blot trækker piben igennem og tørrer våbnet over med en
klud og ikke optager plads i lokalet for en komplet og gennemgribende rensning.
- Foreningsvåben bliver tørret over, når skytten forlader standpladsen, inden en ny skytte kan tage over.
Det samme gør sig gældende for værnemidler og benyttet udstyr.
- Da udstyret og banen skal klargøres til næste skytte, så vent venligst i opholdslokalet, indtil skydelederen melder klar.
- Der er vand, sæbe og sprit, så der kan holdes god hygiejne.
Ønsker I brug af engangshandsker, så opfordrer vi jer til selv at medbringe disse.
Tirsdagene er forbeholdt for foreningens pistolskytter:
- Der må ikke være andre i opholdslokaler / skydebaneafsnit end de udøvende skytter, medhjælpere og instruktører.
- Der tages kun imod prøveskytter, ved forudgående aftale. (gspistol72(snabela)gmail.com eller tlf.: 3967 3847, kl.19 - 21)
Prøveskytter over 18år skal kunne legitimere sig, samt medbringe en straffeattest ved første prøveskydning.
- Efter endt skydning, skiveoptælling og håndvask, opfordres man til at overlade pladsen til en ny skytte.
- Benytter man eget udstyr, så henstiller vi til, at man blot trækker piben igennem og tørrer våbnet over med en
klud og ikke optager plads i lokalet for en komplet og gennemgribende rensning.
- Foreningsvåben bliver tørret over, når skytten returnere det og inden en ny skytte kan tage over.
- Benyttet udstyr afleveres i indskrivningen, hvor det vil blive sprittet af og klargjort til næste skytte.
- Der er vand, sæbe og sprit, så der kan holdes god håndhygiejne.
Ønsker I brug af engangshandsker, så opfordrer vi jer til selv at medbringe disse.
Vores åbningstider, vil som udgangspunkt være uændrede i perioden.
Mandag: kl.18:00 - 20:30, med sidste indskrivning kl.20:00
Tirsdag: kl.19:00 - 22:00, med sidste indskrivning kl.21:00
På bestyrelsens vegne - Formand, Flemming Klingenberg